Vaalit lähestyvät, hallitus vaihtuu, lainsäädäntö muuttuu. Manifesto on yhteiskunnallisen vaikuttamisen ammattilainen. Autamme yrityksiä ja yhteisöjä ennakoimaan ja vastaamaan muutoksiin sekä lisäämään yhteiskunnallista tunnettuuttaan vaikuttajaviestinnän avulla. Oikein toteutettuna vaikuttajaviestintä näkyy organisaation taseessa.
Yhteiskunnallinen sääntely on ehkä keskeisin yrityksen toimintaympäristöön vaikuttava tekijä, mutta se ei ole luonnonvoima, siihen voi vaikuttaa vaikuttajaviestinnällä.
Yhteiskunta on jatkuvassa muutoksessa ja tämän muutoksen ymmärtäminen on ensisijaisen tärkeää niin yrityksille kuin erilaisille yhteisöille. Muutokseen voi sopeutua tai pyrkiä itse vaikuttamaan niin, että toimintamahdollisuudet säilyvät tai jopa paranevat. Yhteiskunnan osalta kiihtyvä muutospaine edellyttää myös päättäjiltä paljon. Päättäjät tarvitsevat päätöksenteon tueksi entistä enemmän informaatiota. Viesti, joka on pakattu helposti omaksuttavaan muotoon, toimitetaan oikealle henkilölle oikeaan aikaan ja esittää ratkaisuja, joka tukee myös yhteiskuntaa ja hyödyttää päättäjää, on arvossaan.
Hyvät yhteiskuntasuhteet ovat pääomaa, joka vaikuttaa organisaation tuloksiin, kilpailuasemaan ja maineeseen. Vaikuttaminen ei ole pelkkä yksilöiden suhdeverkosto. Hyvin johdetun vaikuttajaviestinnän on perustuttava suunniteltuihin prosesseihin, joista tulee osa organisaation johtamista ja toimintatapoja.
Aloitteellisella ja aktiivisella toiminnalla ja sitä tukevalla hyvin rakennetulla vaikuttajaviestinnän strategialla organisaatiot voivat olla osa päätöksentekosykliä. Yhteiskuntasuhteiden hoito on pitkäjänteistä työtä, mutta joskus tulee tarve vaikuttaa nopeasti yksittäiseen säädökseen tai poliittiseen linjaukseen.
Edunvalvonta on vuorovaikutusta päättäjien ja mielipidejohtajien kanssa. Näitä voivat olla poliitikot, viranomaiset, kansalaisjärjestöt, tutkijat tai media. Oikein toteutettuna ja osana yritysten ja yhteisöjen DNA:ta järjestelmällinen vaikuttajaviestintä tuo lisäarvoa myös päättäjille ja auttavat heitä alati monimutkaistuvan toimintaympäristön hallinnassa.
Edunvalvonta on tuloksellista, kun se on tietoon perustuvaa, ennakoivaa ja pitkäjänteistä sekä tarkkaan kohdennettua. Usein parhaat tulokset saadaan nostamalla johdon profiilia asiantuntijana erityiskysymyksissä sekä herättämällä tavoitteita tukevaa yhteiskunnallista keskustelua – tekemällä omat näkemykset tunnetuiksi, usein myös median kautta. Moderni vaikuttaminen perustuu osallistumiseen.
Palvelumme
- Vaikuttajaviestinnän strategiat
- Toimintaympäristön poliittisten riskien arviointi yleisesti ja toimialakohtaisesti
- Strateginen neuvonanto ja asemointi poliittiseen viitekehykseen
- Poliittinen konsultointi yksittäisissä lainsäädäntöprosesseissa ja vaikuttamisstrategian laatiminen
- Johdon valmennus dialogiin poliittisten päättäjien kanssa sekä yhteiskuntasuhteiden sparraus
- Yhteiskunnallisen profiilin laatiminen tai vahvistaminen yrityksille ja yhteisöille sekä tunnettuuden lisääminen erilaisten sidosryhmätilaisuuksien avulla
- Mahdollistamme yrityksen markkinoille tulon vaikuttamalla toimintaympäristöön ja tukemalla lanseerattaessa uusia, normeja haastavia tuotteita ja palveluita