Vaikuttajamarkkinointi

Vaikuttajamarkkinointi on tehokas keino tavoittaa haluttu kohderyhmä tunnetun henkilöbrändin, eli vaikuttajan, kautta. Vaikuttaja on henkilö, jonka mielipiteellä ja sanalla on merkitystä tietylle kohderyhmälle. Vaikuttaja voi olla esimerkiksi mediapersoona, tiktokkaaja, urheilija tai artisti. Olennaista on, että vaikuttajalla on merkittävä ja sitoutunut yleisö sekä halu tuottaa laadukkaita sisältöjä yleisölleen. 

Kuluttajat etsivät suositteluja ja kokemuksia netistä ennen ostopäätöstä. Tuote tai palvelu, jota kuluttajan seuraama vaikuttaja on nostanut kanavassaan ja suositellut, on erittäin tehokas markkinointitapa. Vaikuttajamarkkinointi on myös toimiva tapa rakentaa niche-tuotteelle tai brändille tunnettuutta tietyssä kohderyhmässä. 

Tunnetun ja laajan seuraajamäärän omaavan vaikuttajan sijaan, osuvampi valinta voi olla mikrovaikuttaja, joka on oman aiheensa asiantuntija ja suunnannäyttäjä. Mikrovaikuttajilla seuraajakunta on yleensä muutamia tuhansia, ja heidän seuraajansa ovat erittäin sitoutuneita aihepiiriin ja vaikuttajan tuottamaan sisältöön. 

Manifesto on strategisen ja tuloksellisen vaikuttajamarkkinoinnin kumppani. Autamme asiakkaitamme suunnittelemaan kullekin tuotteelle ja palvelulle räätälöidyn kampanjan, jossa tuote, vaikuttaja ja kohdeyleisö kohtaavat. Valitsemme kullekin kampanjalle sopivat vaikuttajat asiakkaan toiveet ja tavoitteet huomioiden. Vastaamme sopimusneuvotteluista vaikuttajan kanssa sekä vaikuttajan perehdyttämisestä kampanjan viesteihin. Kampanjan päätyttyä raportoimme tuloksista yhteistyössä vaikuttajan kanssa. 

Vaikuttajayhteistyö voi olla lyhytkestoinen kampanja tai pidempi, esimerkiksi puolen vuoden tai vuoden mittainen brändiyhteistyö. Pidempikestoisessa strategisessa vaikuttajamarkkinoinnissa vaikuttaja luo sopimuksen mukaan sisältöä tuotteesta tai palvelusta esimerkiksi kuukausittain tai kvartaaleittain. Toisto luo vankemman mielikuvan tuotteesta tai palvelusta. 

Palvelumme

  • Kampanjasuunnittelu 
  • Vaikuttajien suosittelu ja valitseminen 
  • Sopimukset, yhteydenpito, kampanjaperehdytykset ja palkkiomaksut vaikuttajien kanssa 
  • Vaikuttajakampanjoiden seuranta, analysointi ja raportointi sekä jatkoehdotukset