Oletko tekemässä strategiatyötä tai kampanjasuunnittelua, ja kaipaat uusia ajatuksia, oivalluksia tai faktatietoa päätöksenteon tueksi? Haluatko tietää, kuinka yrityksesi sisäinen viestintä toimii tai mitä tärkeät sidosryhmät ajattelevat toimialasta, yrityksestä tai palveluista?
Manifesto on viestintätutkimusten edelläkävijä ja uranuurtaja Suomessa. Suunnittelemme ja toteutamme tutkimuksia, joiden avulla selvitetään viestinnän toimivuutta ja parannetaan sen vaikuttavuutta. Tällaisia tutkimuksia ovat mm. sidosryhmätutkimukset, viestinnän auditoinnit, sisäisen viestinnän tutkimukset ja media-analyysit.
Suosittelemme tutkimusten toteuttamista osana strategiatyötä tai luovaa suunnittelua. Tällaisten tutkimusten tavoitteena on tuottaa näkemyksiä ja tietoa päätöksenteon tueksi, esim. kohderyhmien ymmärtämiseksi ja mielenkiintoisten teemojen esille nostamiseksi.
Käyttämiämme tutkimusmenetelmä ovat www-pohjaiset kyselyt, fokusryhmähaastattelut ja puolistrukturoidut teemahaastattelut. Projektien jälkeen toteutamme palautekyselyitä, joiden avulla seurataan onnistumista ja kehitetään toimintaa.
Toteutamme verkostojemme kautta tutkimuksia, joissa selvitetään edustavalla otoksella suomalaisten tai jonkin muun laajemman kohderyhmän ajatuksia, kokemuksia ja näkemyksiä asiakkaillemme relevanteista asioista. Tällaiset tutkimukset tuottavat tärkeää tietoa erityisesti kuluttajakohderyhmän kanssa toimiville asiakkaille, ja usein näistä saadaan hyviä avauksia ja näkökulmia myös PR-toimintaan, esim. jonkin teeman esille nostamiseksi julkiseen keskusteluun.
Tutkimukset suunnitellaan aina vastaamaan kunkin asiakkaan yksilöllisiä tarpeita. Meillä on käytössämme laajat verkostot ja markkinoiden kehittyneimmät www-pohjaiset työkalut tutkimusten toteuttamiseksi sekä yli 20 vuoden kokemus erilaisten viestintätutkimusten toteuttamisesta.
Tavoitteiden laatiminen ja mittareiden asettaminen kulkevat käsi kädessä. Hyvät tavoitteet ovat mitattavissa olevia ja toisaalta, mitä mitataan, sitä saadaan tulokseksi.
Palvelumme
- Sidosryhmätutkimus
- Mainetutkimus
- Sisäisen viestinnän tutkimus
- Viestinnän auditointi
- Viestinnän mittaaminen
- Fokusryhmähaastattelut
- Teemahaastattelut
- Palautekyselyt
- PR-tutkimukset