Kampanjat

Olemme Manifestossa toteuttaneet useita menestyksekkäitä kampanjoita. Kampanjan tavoitteena voi olla esimerkiksi tunnettuuden lisääminen, asenteisiin vaikuttaminen tai myynnin edistäminen. Kampanjan rakentaminen lähtee aina liikkeelle kohderyhmän ymmärtämisestä.

Oli kyseessä sitten terveyttä edistävän järjestön asennekampanja, ympäristöä säästävän toimintatavan esille nostaminen tai kuluttajatuotteita myyvän yrityksen kampanja, keskeistä on kohderyhmän ymmärtäminen: keitä tavoitellaan, missä he viettävät aikaansa, mistä he ovat kiinnostuneita, miten heidän halutaan toimivan ja mikä heitä puhuttelee? 

Kohderyhmien tunnistamisen ja ymmärtämisen lisäksi avainasemassa on luova idea eli miten lähestymistapa erottautuu, herättää tunteita ja saa aikaan toimintaa. Tulokulmana voi olla vaikkapa oivallus, huumori, fakta tai ajankohtaisuus.  

Markkinointiviestinnän keinot valitaan kampanjan tavoitteista ja kohderyhmistä käsin, mutta tyypillisesti näkökulmamme kampanjointiin on 360-astetta. Yhdistämme maksettua ja ansaittua sosiaalista mediaa, perinteistä ansaittua mediaa sekä erilaisia markkinointiviestinnän keinoja, esim. digitaalinen media, radio, tv, printti, natiivit tai advertoriaalit, asiakkaan tarpeista, tavoitteista, kohderyhmistä ja budjetista riippuen. Viestin vaikuttavuus kasvaa, kun hyödynnetään useampaa eri kanavaa samanaikaisesti. 

Sosiaalisen median markkinoinnin avulla on mahdollista tavoittaa tarkkaan kohdennettua yleisöä. Kohdentaminen kannattaa suunnitella hyvin. Oikeaa kohdennustapaa etsiessä on hyvä kokeilla A/B-testausta. Testaamalla on mahdollista saada selville, millaiset viestit ja kohdennukset toimivat kullekin sisällölle ja kohderyhmälle parhaiten. Kampanja johtaa aina jonnekin, yleisimmin kotisivuille, kampanjan laskeutumissivulle tai verkkokauppaan.  

Hyödynnämme usein kampanjoiden toteuttamisessa vaikuttajamarkkinointia. Vaikuttajamarkkinoinnin avulla kampanjan äärelle saadaan vaikuttajan omat seuraajat. Tunnemme vaikuttajamarkkinointikentän hyvin ja osaamme toimia vaikuttajien kanssa sekä ehdottaa asiakkaillemme, ketkä vaikuttajat ja millainen lähestymistapa sopii kuhunkin tilanteeseen.  

Palvelumme

  • Kampanjasuunnittelu 
  • Kohderyhmäanalyysi 
  • Kampanjasisältöjen toteuttaminen 
  • 360-lähestymistapa 
  • Markkinoinnin ja mainonnan konseptit
  • Sosiaalisen median kanavien hallinta 
  • Vaikuttajamarkkinointiyhteydet 
  • Kampanjan laskeutumissivut 
  • Videotuotanto 
  • Projektinhallinta  
  • Seuranta ja mittaus

LISÄTIETOJA