Viestintätoimisto Manifesto on valittu italialaisen lemmikkiruokabrändi Schesirin viestintäkumppaniksi Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa. Viestintäyhteistyön tavoitteena on kasvattaa brändin näkyvyyttä Pohjoismaissa. Yhteistyö sisältää paitsi somekanavien sisällöntuotannon ja kokonaisvaltaisen hallinnoinnin myös uuden Schesir BIO -luomuruokasarjan lanseerausviestinnän suunnittelun ja toteutuksen.
Viestintätoimisto Manifesto vastaa italialaisen lemmikkiruokabrändi Schesirin viestinnän suunnittelusta ja toteutuksesta Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa. Manifeston tehtävänä on tuottaa sisältöä Schesirin maakohtaisille Facebook-sivuille.
Somekanavien sisällöntuotannon kumppaneina Ruotsissa ja Norjassa toimivat paikalliset IPREX-toimistot Spotlight PR Tukholmassa ja Consilio Kommunikasjon Oslossa. IPREX on kansainvälinen itsenäisten viestintätoimistoverkosto, johon myös Manifesto kuuluu.
”Globaalin IPREX-verkoston kautta voimme tarjota asiakkaillemme osaavien ja asiantuntevien kumppanitoimistojemme palveluita kansainvälisillä markkinoilla. Yksi syy siihen, miksi Schesir valitsi juuri meidät viestintäkumppanikseen, oli hyvät kontaktimme ja toimivat prosessit muihin Pohjoismaihin. Kauttamme yrityksen viestintä hoituu vaivattomasti myös Ruotsissa ja Norjassa”, kertoo Manifeston partneri Jonna Varhama.
Someviestinnän lisäksi Schesirin ja Manifeston yhteistyö pitää sisällään erilaisia viestintäprojekteja. Maaliskuussa yritys lanseerasi uuden Schesir BIO -luomuruokasarjan, jonka myötä brändin tuotevalikoima laajeni Pohjoismaissa myös koiranruokiin. Manifeston vastuulla oli suunnitella ja koordinoida BIO-tuotesarjan lanseerausviestintää kaikissa Pohjoismaissa. Toimistot vastasivat toteutuksesta paikallisella tasolla.
Manifeston työn tavoitteena on vahvistaa Schesirin brändiä Pohjoismaissa ja sitä kautta tukea myyntiä.
Eläinrakas tiimi sinetöi viestintäyhteistyön
”Pohjoismaisen tiimimme vahva lemmikki- ja eläintuntemus on ollut avainasemassa tässä yhteistyössä. Pystymme tarjoamaan Schesirille tietoa, apua ja suosituksia siitä, mikä vetoaa pohjoismaalaisiin kissa- ja koiraihmisiin. Lisäksi meillä on hyvät suhteet eri medioihin ja some-vaikuttajiin – myös sellaisiin, joilta löytyy kotoa koiria tai kissoja. Paikallinen asiantuntemus ja tiimijäsenten rakkaus lemmikkeihin oli Schesirille tärkeää”, toteaa Varhama.
Schesirin tuotteita myydään Suomessa Mustissa ja Mirrissä sekä Peten koiratarvikkeessa, Ruotsissa Arken Zoossa ja Djurmagazinetissa sekä Norjassa Mustissa.