Maailman suurimpiin teknologiayhtiöihin kuuluva Lenovo on valinnut Manifeston viestintätoimistokseen Suomessa. Manifeston tehtävänä on ylläpitää Lenovon mediasuhteita ja tukea Lenovon yritysviestintää sekä PC-tuotteiden ja palveluiden tuoteviestintää Suomessa.
Lenovon visiona on tarjota käyttäjille entistä älykkäämpiä laitteita, jotka luovat perustan yhteiskunnan älykkäälle muutokselle (Intelligent Transformation). Jatkossa 5G:n, esineiden internetin, tekoälyn, pilvipalveluiden ja virtuaalitodellisuuden kaltaiset teknologiat mahdollistavat aikaisempaa kehittyneempiä laitteita ja palveluja sekä kuluttajille että yrityksille.
Manifeston tehtävänä on Intelligent Transformation -visiosta viestiminen osana päivittäistä tuoteviestintää Lenovon tietokoneista, tableteista, näytöistä ja lisälaitteista. Manifesto vastaa myös Lenovon laitteiden tuotetestiprosessista medioiden kanssa sekä sosiaalisen median vaikuttajien kanssa toteuttavista projekteista. Lenovon tuotteita ovat mm. Lenovo ThinkPad-, ThinkBook-, Legion- ja Yoga-tietokoneet ja -tabletit.
”Manifeston teknologiaviestinnän osaaminen ja monipuolinen teknologiatoimialan ymmärrys herättivät kiinnostuksemme. Myös Manifesto Showroom -palvelulla oli tärkeä rooli päätöksessämme. Olemme vakuuttuneita siitä, että teimme oikean päätöksen ja odotamme pitkäaikaista ja tiivistä yhteistyötä”, sanoo Lenovon Pohjois- ja Benelux-maiden viestintäpäällikkö Carina van Vlerken.
”Lenovon päätös valita Manifesto herätti meissä kaikissa suurta riemua ja ylpeyttä. Kun Lenovon kaltainen kansainvälinen huippubrändi vakuuttuu osaamisestasi, on se aina vahva osoitus tiimisi ammattitaidosta ja vuosien laadukkaasta työstä. Vähääkään liioittelematta voi sanoa, että Manifesto on yksi kokeneimmista viestintätoimistoista teknologiatoimialalla Suomessa”, sanoo Manifeston toimitusjohtaja Harri Kammonen.
”Yhteistyö on lähtenyt rivakasti liikkeelle syyskuusta alkaen useilla eri projekteilla. Lenovon tietokoneet ja muut laitteet ovat saapuneet showroomiimme ja tuotetestit sekä -lainat vaikuttajille ja toimittajille ovat jo täydessä vauhdissa”.
Manifeston teknologia-asiakkaita ovat mm. Facebook, AWS, SAP ja Solita. Uusimpia asiakkaita ovat Lenovo sekä globaali sovellustoimittaja SAP Concur, jonka kilpailutuksen Manifesto myös voitti kesän aikana.
Manifeston myyntikate vuonna 2019 oli noin 1,2 miljoonaa euroa. Kasvuennuste vuodelle 2020 on noin 15 prosenttia. Manifestolaisia on tällä hetkellä 18 ja he työskentelevät yritysviestinnän, markkinointiviestinnän ja yhteiskuntasuhteiden alueilla. Manifesto täyttää tänä vuonna 20 vuotta. www.manifesto.fi