Torstaina 8. lokakuuta vietettiin Manifesto Showroomissa pressipäivää Friendsgiving-teemalla. Esillä oli iso kirjo johtavia lifestyle-brändejä kattaen sisustamisen, ruoan, kauneuden ja terveyden sekä kuluttajaelektroniikan ja nettiturvallisuuden teemat. Edustettuja brändejä olivat Dr. Wolff, Gold&Green, Ledvance, Lejos, Lenovo, mySafety, Tevella ja Yamazaki.
– Manifesto Showroomin vahvuuksia on, että se edustaa laajaa kirjoa erilaisia lifestyle-brändejä. Somevaikuttajana minun on helppo löytää ideoita tuleviin sisältöihini sekä jakaa inspiraatiota seuraajilleni. Tätä kautta löysin esimerkiksi uuden Ledvancen valaisimen eteiseeni, kertoo pitkän linjan lifestyle-bloggaaja ja Instagram-mikrovaikuttaja Mikaela Koskela.
– MySafetylle tämä oli ensimmäinen pressipäivä, jossa olimme mukana – ja päivä oli todella positiivinen kokemus. MySafetyn tuote, Nettivihavakuutus, ei ole helpoimmasta päästä esitellä ja olin iloinen, kun niin moni vieras jäi pitkäksikin aikaa keskustelemaan meille tärkeistä teemoista kuten nettivihasta ja identiteettirikoksista sekä niiltä suojautumisesta, sanoo mySafetyn asiakkuus- ja markkinointijohtaja Johanna Abgottspon.
Tapahtuma turvallisuus edellä
Friendsgiving-tapahtumaan saapui paikalle yhteensä 34 vierasta, joista 11 oli toimittajia ja 23 somevaikuttajia. Kyseessä oli korona-ajan ensimmäinen pressipäivä.
– Niin vieraiden kuin henkilökunnan turvallisuus ja terveys ovat aina etusijalla ja niiden pitää olla taattuna kaikissa tilanteissa. Tapahtuma oli suunniteltu siten, että vieraat valitsivat ilmoittautuessaan kellonajan, jolloin saapuisivat paikalle. Näin pystyimme varmistamaan, ettei tiloissa olisi kymmentä vierasta enemmän samaan aikaan. Myös brändien edustajien läsnäolo oli porrastettu, kasvomaskeja käytettiin ahkerasti ja henkilökunta piti huolta kosketuspintojen desinfioimisesta tapahtuman aikana, kertoo Manifeston partneri Jonna Varhama.
Hyvät järjestelyt saivat paljon kiitosta niin vierailta kuin brändien edustajilta.
– Tilaisuus oli kaikin puolin hyvin järjestetty. Tungosta ei syntynyt lainkaan ja porrastettu osallistuminen toimi hyvin niin vieraiden kuin meidän brändiedustajien osalta, summaa mySafetyn edustajana paikalla ollut Johanna Abgottspon.
Marraskuussa kolmipäiväinen pressipäivä
Manifesto Showroomin seuraava pressipäivä on tarkoitus järjestää koronatilanteen salliessa marraskuun kolmannella viikolla.
– Lokakuussa järjestetty Friendsgiving-pressipäivä toimi pilottina uudelle koronaturvalliselle pressipäiväkonseptille. Marraskuulle suunnittelemme väljää, kolmipäivästä pressipäivää. Tuemme asiakasyritystemme liiketoimintaa myös näin poikkeusaikana ja pressipäivän järjestäminen on yksi konkreettinen asia tämän tavoitteen saavuttamisessa, Varhama toteaa.
Oletko kiinnostunut kuulemaan lisää Manifesto Showroomin tarjoamista mahdollisuuksista? Ole rohkeasti yhteydessä!