fien

Bolt Works: Medianäkyvyys liiketoiminnan kasvun tukena

Manifesto tukee työvoiman välitykseen keskittyneen Bolt Worksin liiketoiminnan kasvua mediaviestinnän avulla Suomessa. Näkyvyys niin kansallisessa mediassa kuin maakunta- ja paikallislehdissäkin on lisännyt Boltin tunnettuutta alan toimijana sekä kasvattanut muun muassa työnhakijoiden määrää verkkopalvelussa.

”Tavoitteemme on herättää aktiivisesti keskustelua muuttuvasta työelämästä, uusista tavoista tehdä työtä sekä työn digitalisoitumisesta. Teemat ovat meille tärkeitä, sillä haluamme mullistaa työnteon kulttuuria Suomessa”, sanoo Boltin yrityskulttuurista ja kehityksestä vastaava johtaja Timo Hakkarainen.

Tekoälyllä työvoiman välityksen markkinaa ravistelevan Boltin toiminta on viimeisen vuoden aikana laajentunut huimaa vauhtia ympäri Suomea. Alun perin pääkaupunkiseudulta lähtöisin oleva yritys on avannut vuoden aikana toimistot Turkuun, Tampereelle, Jyväskylään, Seinäjoelle, Vaasaan, Kouvolaan ja Kuopioon. Samalla se on laajentanut palvelujaan rakennusalan työvoiman välityksestä logistiikkaan ja teollisuuteen. Voimakas laajentuminen ja myynnin tukeminen on edellyttänyt vahvaa viestintää ja näkymistä eri medioissa.

Kasvu vaatii tunnettuuden lisäämistä

Manifeston tehtävänä on vastata Boltin medianäkyvyydestä ja lisätä sen avulla yrityksen tunnettuutta. Viestintäyhteistyön aikana Boltin ansaitun median näkyvyys onkin kasvanut merkittävästi ja lähes kuukausittain yritys on ollut esillä jossakin mediassa. Tulevaisuudessa yritys tähtää entistä suurempaan näkyvyyteen.

”Meille oli viestintäkumppania valitessa tärkeää, että kumppanilta löytyy osaamista ja intoa saada näkyvyyttä mediassa. Olemme olleet erittäin tyytyväisiä Manifeston aikaansaamiin tuloksiin. Manifesto on onnistunut viestintätoimenpiteillään luomaan Boltille medianäkyvyyttä ja olemme päässeet keskustelemaan julkisuudessa meille tärkeistä aiheista. Esimerkkinä tuloksista on se, että verkkosivujemme kävijämäärät ovat kolminkertaistuneet viime kesään verrattuna. Näkyminen mediassa näkyy heti piikkinä kävijämäärissä”, sanoo Hakkarainen.

Tekoäly auttaa työvoimanvälityksessä

Boltin kehittämä teknologia yhdistää tekoälyn ja hakijoista työllistymisen yhteydessä kerättävän datan. Tekoäly valitsee automaattisesti datan perusteella asiakkaan rekrytointitarpeeseen parhaiten soveltuvat työntekijät. Boltin palvelussa työnantaja antaa työntekijän niin halutessa palautetta (tähtiä 1-5:een) työntekijän aiemmista työsuorituksista. Parempia arvioita saavat työntekijät ansaitsevat enemmän ja tilaaja saa parempaa tuottavuutta.

Boltin palvelussa on yli 3 000 rekisteröitynyttä asiakasta ja tällä hetkellä yrityksen asiakkaat työllistävät noin 800 rakentamisen, teollisuuden, logistiikan ja kiinteistönhuollon ammattilaista.

Lisätietoja:

Harri Kammonen

Partneri, toimitusjohtaja

+358 40 500 1120