fien

Manifesto kasvatti mySafetyn somenäkyvyyttä jopa sadoilla prosenteilla

Viestintätoimisto Manifesto vastaa kokonaisvaltaisesti vakuutuspalveluyritys mySafetyn somekanavien sisällön suunnittelusta, tuottamisesta, päivittämisestä sekä keskustelun moderoinnista. Tavoitteena on vahvistaa mySafetyn yrityskuvaa somekanavissa sekä kasvattaa yrityksen tunnettuutta suomalaisten keskuudessa. Vasta alle vuoden kestäneen someyhteistyön aikana on saatu aikaan merkittäviä tuloksia, jotka tukevat mySafetyn strategisia tavoitteita.

Viestintätoimisto Manifesto on toiminut vakuutuspalveluyritys mySafetyn strategisena viestintäkumppanina kesästä 2019 asti. MySafety on Suomen johtava nettirikosten ehkäisyyn ja seurausten minimoimiseen erikoistunut yritys. Sen yksityishenkilöille ja yrityksille suunnatut vakuutuspalvelut täydentävät tavallisia vakuutuksia ja antavat lisäturvaa tilanteisiin, joita tavallinen vakuutus ei kata.

Tuloksekkaan viestintäyhteistyön seurauksena mySafetyn somekanavat siirtyivät kokonaisvaltaisesti Manifeston hallintaan keväällä 2020. Manifesto vastaa mySafetyn Facebook-, LinkedIn-, Twitter- ja Instagram-kanavien sisällön suunnittelusta ja tuottamisesta sekä somekanavien päivittämisestä ja keskustelun moderoinnista avaimet käteen periaatteella. Tavoitteena on vahvistaa mySafetyn toivottua yrityskuvaa myös somekanavissa sekä kasvattaa yrityksen tunnettuutta suomalaisten keskuudessa.

”Olemme saavuttaneet merkittäviä tuloksia jo alle vuodessa. Vuonna 2020 mySafetyn Facebook-sivun orgaaninen ja maksettu tavoittavuus kasvoi 14 prosenttia ja reaktioiden määrä 74 prosenttia vuoteen 2019 verrattuna. Muissa kanavissa kasvu on ollut vielä huikeampaa. LinkedInin orgaaninen tavoittavuus kasvoi 454 prosenttia ja reaktioiden määrä 422 prosenttia. Instagram jatkoi samalla linjalla muiden kanavien kanssa. Sen orgaaninen ja maksettu tavoittavuus kasvoi 763 prosenttia ja reaktioiden määrä 128 prosenttia”, kertaa Manifeston partneri Jonna Varhama lukuja.

Vuonna 2020 mySafetyn LinkedIn-sivun orgaaninen tavoittavuus kasvoi 454 prosenttia ja reaktioiden määrä 422 prosenttia vuoteen 2019 verrattuna.

”Tulokset puhuvat puolestaan, ja emme voi olla muuta kuin erittäin tyytyväisiä. Nyt somesisältömme puhuttelevat asiakkaita, sidosryhmiä ja kumppaneita, minkä lisäksi ne tukevat strategisia tavoitteitamme ja ovat linjassa muun viestintämme kanssa. Meillä on huipputiimi, ja yhteistyömme Manifeston kanssa on ollut tehokasta, tuloksellista ja innostavaa. Tästä on hyvä jatkaa yhdessä eteenpäin”, iloitsee mySafetyn asiakkuus- ja markkinointijohtaja Johanna Abgottspon.

Manifesto tarjoaa yrityksille monipuolisia sosiaalisen median palveluita. Suunnittelemme ja toteutamme somestrategioita, joilla varmistetaan sisältöjen vaikuttavuus, haluttujen kohderyhmien tavoittaminen sekä julkaisun säännöllisyys ja tehokkuus. Lisäksi kauttamme onnistuu osittainen tai kokonaisvaltainen somekanavien haltuunotto sekä sisältöjen ja digimainonnan suunnittelu, tuotanto ja yksityiskohtainen raportointi.

Manifeston myyntikate vuonna 2020 kasvoi lähes 10 prosenttia 1,26 miljoonaan euroon. Manifestolaisia on tällä hetkellä 19 ja he työskentelevät yritysviestinnän, markkinointiviestinnän ja yhteiskuntasuhteiden alueilla.

Lisätietoja:

Jonna Varhama

Partneri

+358 50 543 2926