Kilpailluilla markkinoilla tunnettuus on yritykselle tai organisaatiolle tärkeä erottava tekijä. Tunnettu yritys houkuttelee enemmän asiakkaita, työntekijöitä, sijoittajia tai yhteistyökumppaneita kuin tuntematon toimija.
Tunnettuus synnyttää luottamusta. Tuttuun yritykseen, sen tuotteisiin ja palveluihin luotetaan sekä sitoudutaan helpommin. Niitä myös ostetaan enemmän.
Tunnettuuden tehtävänä on tukea yrityksen strategiaa ja kasvua. Se edistää liiketoiminnan tavoitteiden toteutumista ja tarjoaa edun suhteessa kilpailijoihin.
Asiakkaiden ottaessa yhteyttä Manifestoon heidän haasteensa kiteytyy yleensä tunnettuuteen ja sen kasvattamiseen. Tunnettuuden haasteet ovat moninaiset. Ne voivat liittyä yrityksen liiketoiminnan ja strategian tunnettuuteen, tuotteen tai palvelun tunnettuuteen tai yrityksen edustamien näkemysten ja ajatusten tunnettuuteen.
Tunnettuuden haasteet voivat koskea myös yksittäistä sidosryhmää. Esimerkiksi yhteiskunnalliset päättäjät eivät tunne yrityksen näkemyksiä yhteiskunnasta ja lainsäädännöstä. Sijoittajat eivät ole perillä yhtiön strategiasta tai henkilöstö ei ymmärrä muutoshankkeen merkitystä yrityksen menestykselle.
Minkä tahansa tunnettuuteen liittyvä haasteen onkaan, niin ratkaisu on pitkäjänteinen ja tavoitteellinen viestintä.
Manifesto tarjoaa viestinnällisiä ratkaisuja tunnettuuden haasteisiin, joita varten olemme kehittäneet tunnettuusklinikka-konseptin. Suunnittelemme yhdessä asiakkaan kanssa tunnettuuden lähtökohdat ja tavoitteet. Työn lopputuloksena syntyy tunnettuusstrategia ja konkreettinen suunnitelma tunnettuuden kasvattamiseksi markkinassa.