Suomen suurin maanpuolustusjärjestö Reserviläisliitto on valinnut Manifeston viestintätoimistokumppanikseen. Reserviläisliiton ja Manifeston yhteistyön tavoitteena on liiton tunnettuuden lisääminen ja edunvalvonnan vaikuttavuuden parantaminen mediasuhteiden avulla.
Reserviläisliitto ylläpitää ja kehittää kansalaisten maanpuolustustahtoa ja siksi on tärkeää, että liiton toiminta ja palvelut tunnetaan. Median kautta käytävällä julkisella keskustelulla on myös tärkeä rooli Reserviläisliiton yhteiskunnallisten tavoitteiden edistämisessä. Manifeston tehtävänä on liiton mediasuhteiden strateginen suunnittelu ja toteutuksessa avustaminen.
”Reserviläisliiton tunnettavuutta ei voi koskaan tarpeeksi korostaa. Viestinnällämme on iso merkitys maanpuolustuskentässä sekä jäsenistömme edunvalvonnassa. Tueksi tarvitaan dynaamista ja asiapohjaista viestintää ja uskon, että Manifesto on lääke siihen”, toteaa Reserviläisliiton varapuheenjohtaja Terhi Hakola.
”Reserviläisliitolla on merkittävä ja innostava missio maanpuolustustahdon ylläpitäjänä. Tartumme Manifestossa innolla tavoitteen edistämiseen. Yhteistyömme on jo käynnistynyt rivakasti mediasuhdestrategian suunnittelulla ja ensimmäisten toimenpiteiden toteutuksella”, sanoo Manifeston toimitusjohtaja Harri Kammonen.
Vuonna 1955 perustetulla Reserviläisliitolla on 18 maakunnallista piiriä, 327 paikallista yhdistystä ja 38 903 henkilöjäsentä, mikä tekee siitä Suomen suurimman maanpuolustusjärjestön. Taloustutkimuksen tunnettuusmittauksen mukaan Reserviläisliitto on myös Suomen tunnetuin maanpuolustusjärjestö.
Reserviläisliiton tehtävänä on ylläpitää ja kehittää kansalaisten maanpuolustustahtoa sekä reserviläisten ns. kenttäkelpoisuutta. Yleisimpiä toimintamuotoja ovat ammunta, maastotoiminta, liikunta ja urheilu, erilainen koulutus sekä maanpuolustustahdon ylläpitämiseen tähtäävä työ. Myös veteraanityö ja -tuki on erittäin laajaa.
Kuva: Reserviläisliitto