3,4 miljoonaa. 2 tuntia ja 40 minuuttia. 91 prosenttia.
Tässä muutama tunnusluku suomalaisten radionkuuntelusta. Radion ääressä viihtyy päivittäin 3,4 miljoonaa suomalaista. Radiota kuunnellaan keskimäärin 2 tuntia ja 40 minuuttia päivässä. Ja jopa 91 prosenttia suomalaisista kuuntelee radiota viikoittain.*
Koronatilannekaan ei ole vähentänyt radion kuuntelua – päinvastoin. Radiomedian kyselyssä** 17 prosenttia vastaajista kertoi kuuntelevansa radiota nyt enemmän kuin aikaisemmin. Kun ajaminen työpaikalle on vähentynyt, radio soi auton sijasta kotona. Kyselyyn vastanneet liittävät radioon kiinteästi musiikin, ajankohtaiset aiheet ja uutiset sekä viihteellisyyden.
Nämä luvut antavat erittäin hyvän syyn harkita myös radioviestinnän tekemistä! Jos sinulla on hyödyllistä, kiinnostavaa tai viihdyttävää kerrottavaa suurelle yleisölle, miksi et kertoisi sitä radiossa? Radio on erinomainen kanava mainontaan, mutta se toimii hienosti myös mediaviestinnässä.
Suomessa toimii valtava määrä valtakunnallisia, paikallisia ja alueellisia radiokanavia, joiden avulla voidaan tavoittaa suuri joukko suomalaisia. Anna meidän auttaa siinä!
Suunnitellaan yhdessä, mitä haluamme kertoa ja miten. Haastatellaan sitä varten osaavia asiantuntijoita (haastattelut sujuvat turvallisesti myös korona-aikana) ja editoidaan napakka juttu radiokanavien vapaaseen käyttöön. Ota yhteyttä ja kysy lisää!
*) https://www.radiomedia.fi/radiomainonta/radion-kuuntelu-tutkimukset/radiovuosi-2019
**) https://www.radiomedia.fi/radiomainonta/radion-kuuntelu-tutkimukset/radio-koronakaranteenin-aikana