Sosiaalisella medialla on nykyisin olennainen rooli organisaatioiden viestintäpaletissa. Hyvin suunniteltuna ja toteutettuna somesisältö luo tunnesiteen käyttäjän ja organisaation välille ja teroittaa brändimielikuvaa. Sosiaalisen median markkinointi taas on erinomainen tapa tavoittaa avainkohderyhmät kustannustehokkaasti.
Sosiaalinen media on usein organisaation ensimmäinen näyteikkuna. Usein kepeäksi mielletty some ei tarkoita pelkästään koirameemejä, vaan on vakavasti otettava viestintäympäristö, jossa jokainen voi olla aktiivinen viestijä. Organisaatiot voivat vapaasti hyödyntää sosiaalista mediaa omiin viestintätarpeisiin, kuten tunnettuuden lisäämiseen ja liidien generointiin.
Eri sosiaalisen median kanavia voi hyödyntää useampien kohderyhmien vuoropuhelussa. Some on myös paikka, jossa voi rohkeasti kokeilla uusia sisältömuotoja ja hypätä matalammalla kynnyksellä mukaan uusiin trendeihin. Organisaation ympärille voidaan luoda somessa yhteisöjä ja ilmiöitä – kiinnostava sisältö muodostaa tunnesiteen yleisön ja organisaation välille ja houkuttaa palaamaan sisällön pariin. Sosiaalisen median kanavat on myös avainsana asiantuntijoiden ajatusjohtajuuden rakentamisessa.
Manifestolla on laaja osaaminen sosiaalisen median parissa. Autamme asiakkaitamme valitsemaan yritykselle strategisesti oikeat kanavat, jossa oikeanlainen sisältö tavoittaa halutun kohderyhmän. Olemme myös tukena käytännön tekemisessä. Valmennamme asiantuntijoita sosiaalisen median käytänteisiin tai kriisien varalle ja autamme ylläpitämään asiakkaidemme somekanavia. Toteutamme myös tuloksellisia sosiaalisen median markkinointikampanjoita organisaation tavoitteisiin perustuen.
Palvelumme
- Somekanavien auditointi ja kilpailija-analyysit
- Somestrategiat ja -konsultointi
- Sisältösuunnitelmat
- Sisällöntuotanto
- Asiantuntijaviestintä
- Somekanavien haltuunotto, moderointi ja raportointi
- Markkinointikampanjat ja mainonta
- Kriisiviestintä sosiaalisessa mediassa
- Somevalmennukset