Kevään Pressipäivät järjestettiin Manifesto Showroomissa 17.–18. toukokuuta teemalla Ready, set, Summer! Teema inspiroi kävijöitä tulevan kesän trendeistä ja ideoista, ja samalla toivotimme kesän 2022 tervetulleeksi. Kesähenkinen tunnelma veti kävijöitä puoleensa, ja Pressipäiville ilmoittautui kaiken kaikkiaan yli yhdeksänkymmentä henkilöä. Manifesto Showroomissa vieraili muun muassa somevaikuttajia sekä toimittajia.
Pressipäivillä oli esillä edellisvuosilta tuttuja brändejä sekä uusia tulokkaita. Edustettuja brändejä olivat Mieli ry, Arctisauna, The Ginger People, Humble, Ledvance, Lenovo, Plantagen, Ecovacs, Dr. Stuart’s, Yliopiston Apteekin uusi Naturae -ihonhoitosarja ja uniikkeja hopeakoruja valmistava Hopia Silver.
Miltä tuleva kesäsi näyttää?
Haaveiletko hiljaisista ja valoisista illoista, saunan raikkaudesta, luonnon läheisyydestä ja kylmistä juomista tulevana kesänä? Manifeston Pressipäivillä vieraat pääsivät virittäytymään kesäiseen tunnelmaan. Manifeston tiloissa oli Arctisaunan telttasauna, johon sai istahtaa fiilistelemään. Herkullisessa buffetpöydässä tarjoiltiin myös raikasta The Ginger People -tuootemerkin Bottoms Up -inkivääriolutta, joka on tulevan kesän hittijuoma.
Tämän hetken kesätrendeissä välittyy vahvasti luonnonläheisyys. Yliopiston Apteekki esitteli kotimaista YA Naturae -luonnonkosmetiikkasarjaa, jossa on hyödynnetty luonnon raaka-aineita. Kävijät saivat myös kotiin vietäväksi erilaisia uutuustuotteita testiin.
Hopia Silver esitteli käsintehtyjä kotimaisia hopeakoruja kesän juhlallisiin hetkiin. Pressipäivien kävijöiden kesken arvottiin lisäksi Hopia Silverin kaulakoru.
Showroomiin rakennettiin Plantagenin kausituotteista näyttävä parveke, jossa oli kalusteiden lisäksi kauniita kukkia, yrttejä ja istutusideoita piristykseksi lämpeneviin päiviin.
Kotiin lähtiessään jokainen sai mukaansa pressikassin, joka sisälsi brändien muistamisia kävijöille, kuten Mieli ry:n mielinauhan ja Dr. Stuart’s -teetä.
Pro bono -yhteistyö jatkuu
Lanseerasimme Manifestolla viime vuonna uudenlaisen pro bono -yhteistyömallin, sillä halusimme tukea omalta osaltamme kotimaisia pienyrittäjiä. Tänä keväänä kutsuimme helsinkiläisen Saara Kinnusen esittelemään käsintehtyjä ja uniikkeja Hopia Silver -koruja. Kauniit korut saivat paljon positiivista huomiota.
– Kutsu ja osallistuminen Pressipäiville oli upea kokemus kaltaiselleni pienyrittäjälle ja alanvaihtajalle, Kinnunen kertoo. Kinnunen koki, että Pressipäivillä hän sai laajennettua verkostoaan, mutta myös paljon positiivista palautetta ja kannustusta koruistaan. – Tunnelma oli lämmin ja mutkaton, tilaisuus oli erinomaisesti järjestetty. Tuntui siltä, että sekä vieraat että tuotteiden edustajat ja Manifeston väki olivat koko sydämellään mukana, hän lisää.
Koronapandemian aikana kehitettyä, uutta ja hyväksi havaittua tapahtumakonseptia jatkettiin. Pressipäivät järjestettiin kaksipäiväisinä ja vieraat saapuivat porrastetusti eri ajankohtina, jotka he saivat itse etukäteen valita. Porrastetut saapumisajankohdat mahdollistavat väljempien oltavien lisäksi myös enemmän henkilökohtaista aikaa kohtaamisille vieraiden ja brändien edustajien välillä.
Manifesto kiittää kaikkia vierailijoita ja yhteistyökumppaneita. Pressipäivät järjestetään seuraavan kerran marraskuussa 2022.
Tervetuloa käymään Manifesto Showroomilla paikan päällä tai virtuaalisesti ennen syksyn Pressipäiviä! Voit varata oman Showroom-vierailusi Showroomin nettisivujen kautta tai sähköpostitse showroom@manifesto.fi.
Kuvat: Sofia Manninen