Manifeston asiakastyöt ovat saaneet viisi shortlistpaikkaa Marketing Finlandin järjestämässä Finnish Comms Awards -kilpailussa. Shortlistalle ylsivät Manifeston robottikuljetusyhtiö Starship Technologiesin, Pauligin ja MIELI Suomen Mielenterveyden kanssa tekemät viestintäyhteistyöt. Manifesto oli yksi eniten asiakastöitä shorlistalle saaneista viestintätoimistoista. Voittajat julkistetaan Finnish Comms Awards -gaalassa, Helsingissä, keskiviikkona 26.10.2022.
Finnish Comms Awards -kilpailun taso oli tänä vuonna ennätyksellinen korkea. Hakemuksia jätettiin yhteensä 103 kilpailutyöstä ja loppusuoralle valittiin 67 asiakastyötä kisaamaan voitoista eri kategorioissa. Manifeston kilpailuun ilmoittamat kolme asiakastyötä saivat yhteensä viisi finaalipaikkaa seuraavissa kategorioissa:
- Starship Technologies kategorioissa ’Yhteiskuntasuhteet ja vaikuttajaviestintä’ sekä ’Lanseeraus tai repäisy (B2C-viestintä)’ – Robottikuljetusyrityksen markkinoille tulon mahdollistaminen ja lanseeraus
- MIELI Suomen Mielenterveys ry kategorioissa ’Pro Bono’ ja ’Vuoden varainhankintateko (VaLa ry)’ – Haloo Mieli! – Mielinauha-kampanja suomalaisten mielenterveyden puolesta
- Paulig kategoriassa ’Palvelu- ja tuoteviestintä (B2C-viestintä)’ – Paulig ja Martat makaronilaatikkomelankoliaa selättämässä
”Tehtävämme on auttaa asiakkaitamme menestymään liiketoiminnassa tekemällä laadukasta ja tuloksellista viestintää. Menestys rakennetaan aina yhdessä asiakkaan kanssa. Shortlistalle pääsy onkin kunnianosoitus pitkäjänteisestä yhteistyöstä Manifeston ja asiakkaan välillä. Kunnia ei siksi kuulu yksin Manifestolle, vaan myös asiakkaillemme Starshipille, Pauligille ja MIELI ry:lle”, sanoo Manifeston toimitusjohtaja Harri Kammonen.
Starship Technologies – markkinoille tulon mahdollistaminen
Manifesto tuki ruuan kuljetusrobotteja kehittävää Starshipia yhtiön Suomen markkinoille tulossa. Yhteistyö käynnistyi vaikuttajaviestinnällä yhteiskunnallisiin sidosryhmiin vuonna 2018 ja huipentui palvelun lanseeraukseen Espoossa 2022.
”Manifeston tuki oli avainasemassa koko markkinoille tuloprosessin ajan. Vältimme sudenkuopat ja fokusoimme oikeisiin asioihin. Tämä säästi resurssejamme ja helpotti markkinoille tuloa, mikä on liiketoiminnan kannalta elintärkeää”, kertoo Henry Harris-Burland, VP, Global Marketing & Comms, Starship Technologies.
Paulig – virtuaalinen kokkikoulu
Kokkikoulut ovat Pauligille strategisesti tärkeitä tilaisuuksia, joissa luodaan suhteita avainkohderyhmiin ja tutustutaan Pauligin tuoteuutuuksiin. Elintarvikkeita päästään kokeilemaan ja maistamaan käytännössä kokaten ammattikokin opastuksella. Koronan tultua konseptia muokattiin virtuaaliseksi. Kokkikoulun suosio yllätti ja esimeriksi Paulig X Martat -kokkikouluun osallistui lähes sata toimittajaa ja somevaikuttajaa.
Pauligin viestintäpäällikkö Pirjo Hästbackan mukaan onnistuneen virtuaalisen kokkikoulun taustalla on vahva ja käytännössä toimivaksi testattu kokkikoulukonsepti, piinkova projektiosaaminen sekä tiivis yhteistyö. Hän kehuukin yhteistyötä Manifeston kanssa saumattomaksi alusta loppuun.
MIELI ry – Mielinauha-kampanjaviestintä
Manifesto vastasi Mielenauha-kampanjan viestinnästä keväällä 2022 Pro Bono -periaatteella. Kampanjan tavoitteena on kannustaa ihmisiä puhumaan mielenterveydestä sekä vähentää ongelmiin liittyvää leimautumista.
MIELI ry:n kampanjapäällikkö Katri Korpinen kiittää Manifestoa rohkeudesta tarttua toivoon ja sanoo, että siinä näkyi syvä ymmärrys MIELI ry:n tapaan toimia ja tyyliin kommunikoida.
”Yhdessä tavoitimme lahjoittajat juuri meille sopivalla tavalla, saavutimme tavoitellun taloudellisen tuloksen ja erotuimme järjestönä joukosta”, Korpinen sanoo.
Voittajat julkistetaan ja palkitaan Finnish Comms Awards -gaalassa, Helsingissä, keskiviikkona 26.10.2022.