fien

Manifestolle kaksi voittoa Finnish Comms Awardseissa

Manifeston asiakastyöt nappasivat kaksi voittoa Marketing Finlandin järjestämässä Finnish Comms Awards -kilpailussa. Kärkisijan saivat Manifeston yhteistyö robottikuljetusyhtiö Starship Technologiesin kanssa Yhteiskuntasuhteet ja vaikuttajaviestintä -kategoriassa ja MIELI Suomen Mielenterveys ry:n kanssa Pro Bono -kategoriassa.

”Kilpailuvoittojen taustalla on aina toimiva asiakasyhteistyö. Laadukas työ syntyy aina yhdessä tekemällä. Voitot ovat tärkeitä kunnianosoituksia osaamisellemme. Ne toimivat suurena ylpeydenaiheena toimiston sisällä ja antavat lisävirtaa meille kaikille, myös asiakkaille”, sanoo Manifeston toimitusjohtaja Harri Kammonen.

Manifesto & Starship Technologies – Yhteiskuntasuhteet ja vaikuttajaviestintä

Manifesto tuki ruuan kuljetusrobotteja kehittävää Starshipia yhtiön Suomen markkinoille tulossa. Yhteistyö käynnistyi vaikuttajaviestinnällä yhteiskunnallisiin sidosryhmiin vuonna 2018 ja huipentui palvelun lanseeraukseen Espoossa 2022. Kilpailutyön nimi oli: Ruokatarvikkeiden kuljetusrobottien markkinoille tulon mahdollistaminen – viiden vuoden kokonaisvaltainen viestintäprojekti vaikuttajaviestinnästä lanseerausviestintään

Finnish Comms Awards -tuomariston perustelut:

”Toimisto tehnyt liiketoiminnallisesti ja strategisesti merkittävää vaikutustyötä uuden toimijan markkinoillepääsyn eteen. Vaikuttavaa!

Työssä on kiteytetty varsin ansiokkaasti viiden yhteistyövuoden viestinnän etapit. Työstä näkee selvästi toimiston asiakkaalle tuoma lisäarvo ja merkityksellisyys strategisen viestinnän lisäksi myös sidosryhmä- ja vaikuttajaviestinnässä. Myös kansallisen markkinan ymmärryksen merkitys korostuu työn onnistumisessa. Asiakaskokemus on selkeä ja tuo hyvin esiin työn referenssiarvon.”

Manifesto & MIELI Suomen Mielenterveys ry – Pro Bono

Manifesto vastasi Mieli ry:n Mielinauha-kampanjan viestinnästä keväällä 2022 Pro Bono -periaatteella. Kampanjan tavoitteena on kannustaa ihmisiä puhumaan mielenterveydestä sekä vähentää ongelmiin liittyvää leimautumista. Kilpailutyön nimi oli: Haloo Mieli! – Mielinauha-kampanja suomalaisten mielenterveyden puolesta.

Finnish Comms Awards -tuomariston perustelut:

”Kunnianhimoinen kampanja, jossa onnistuttiin erinomaisesti positiivisella kärjellä. Suomen suosituimman bändin valjastaminen kampanjaan on timanttinen idea, jonka myötä taattiin positiivinen vire koko viestinnälle.”

Kaiken kaikkiaan Manifestolla oli viisi työtä shortlistalla kilpailussa. Manifesto oli yksi eniten asiakastöitä shortlistalle saaneista viestintätoimistoista. Voittajat julkistettiin Finnish Comms Awards -gaalassa Helsingissä keskiviikkona 26.10.2022.

Lisätietoja:

Harri Kammonen

Partneri, toimitusjohtaja

+358 40 500 1120

Jonna Varhama

Partneri

+358 50 543 2926