fien

Manifesto Showroomin kevään pressipäivän kävijämäärä kasvoi 20 prosenttia

Manifesto Showroomin pressipäivässä 15. toukokuuta toimittajat ja somevaikuttajat saivat tuoreita ideoita esimerkiksi sisustustuotteiden, ulkoiluvaatetuksen, välipalojen ja ruoanlaiton, kuluttajaelektroniikan sekä kosmetiikan ja terveystuotteiden sesongin uutuuksista ja kärkituotteista.

Pressipäivässä oli mukana runsaasti laatubrändejä, kuten Sony, Serto, Rukka, Icepeak, Luhta, japanilainen sisustusbrändi Yamazaki, Plantagen sekä lemmikkiruokabrändi Schesir, jonka viestinnästä Manifesto vastaa kaikissa Pohjoismaissa. Kosmetiikka- ja apteekkituotteita valmistava Dr. Wolff lanseerasi tilaisuudessa laajennetulla esittelypisteellä Plantur 39 -uutuutensa.

Manifesto Showroom pressipäivän kävijämäärä kasvoi edellisestä marraskuun tapahtumasta jopa 20 prosenttia.

– Showroom-toiminnassa tärkeää on mielenkiintoinen brändiesillepano, erinomainen palvelu sekä ytimekkäät kärkiviestit tärkeistä uutuustuotteista. Manifesto Showroomin asiakkaat pääsevät halutessaan itse paikalle kertomaan tuotteistaan ja tavoittavat merkittävän joukon median edustajia ja somevaikuttajia samana päivänä valitsemallaan näkökulmalla. Kävijöille taas on erittäin tärkeää saada brändiin jokin henkilökohtainen kontakti, oli se sitten brändin oma edustaja tai tuotteeseen hyvin perehtynyt viestintätoimiston edustaja, Manifeston Showroom Manager Markus Hilden sanoo.

– Manifesto Showroomin pressipäivä mahdollistaa kymmenien toimittajien ja vaikuttajien tapaamisen yhden päivän aikana, mikä on erityisesti näin Turussa toimivan yrityksen näkökulmasta todella kätevää. Tällä kertaa meillä oli Showroomissa esillä japanilainen sisustusbrändi Yamazaki, joka pitkästä historiastaan huolimatta on suomalaisille sisustajille varsin uusi tuttavuus. Olikin todella kiinnostavaa olla paikan päällä keskustelemassa kasvotusten toimittajien ja somevaikuttajien kanssa ja kuulemassa, minkälaisia ajatuksia uusi sisustusmerkki heissä herättää, Mastermark Brandsin tuotekoordinaattori Anna Berg kertoo.

Pohjoismaiden johtava brändi kasvien ja puutarhatuotteiden myymäläketju Plantagen on ollut Manifeston asiakas alkuvuodesta lähtien ja oli mukana Showroomin pressipäivässä ensimmäistä kertaa.

– Manifesto Showroomin pressipäivä tarjosi meille hyvät puitteet ja työkalut inspiroimaan toimittajia ja somevaikuttajia kasvien pariin. Tilaisuudessa pääsimme jakamaan tietoa Plantagen-brändistä ja tärkeistä teemoistamme, kuten kasveista, jotka ovat hyväksi mehiläisille ja muille pölyttäjille. Tavoitteenamme on vaikuttaa ihmisten elämänlaatuun kasvien avulla ja siinä onnistuimme mielestämme hyvin pressipäivässä, kommentoi Plantagenin markkinointijohtaja Karolina Åhs.

Manifesto Showroomin pressipäivät järjestetään kahdesti vuodessa, seuraavan kerran marraskuussa. Showroom on avoinna kävijöille arkisin klo 9–15 tai sopimuksen mukaan.

Lisätietoja:

Jonna Varhama

Partneri

+358 50 543 2926

Markus Hilden

Viestintäkonsultti

Opintovapaalla