Manifesto sai joukkoihinsa kokeneen vähittäiskaupan viestinnän osaajan, kun Johanna Koroma (KTM) siirtyi Manifestoon K-ryhmän viestinnästä. Viimeksi Johanna toimi K-Citymarketien viestintäpäällikkönä. Vanhemman viestintäkonsultin tehtävissä Johanna vastaa Manifestossa vähittäiskaupan ja kulutustavarayritysten asiakkuuksista ja projekteista.
K-Citymarketin viestinnän lisäksi Johanna on työskennellyt K-ryhmässä muun muassa K-Ruoka-lehden ja Mitä tänään syötäisiin? -televisio-ohjelman parissa. Hänellä on vahva osaaminen niin vähittäiskaupan viestinnästä ja markkinoinnista kuin vaativista verkko- ja someprojekteista.
”Manifesto on ketterä keskikokoinen viestintätoimisto, jonka menestys pohjautuu monipuoliseen ja vahvaan osaamiseen viestinnän eri osa-alueilla aina showroom-toiminnasta teknologiaviestintään ja viestintästrategioista yhteiskunnalliseen vaikuttamiseen. Manifestolla on myös hyvät kansainväliset yhteydet IPREX-viestintätoimistoverkoston kautta”, Koroma pohtii.
”Koska Manifesto tarjoaa monipuolisia viestinnän ja markkinoinnin palveluita, uskon, että pääsen Manifestolla täydentämään osaamistani entisestään. Lisäksi Manifeston hyvän yhteishengen aisti heti toimiston ulko-ovelle asti, joten päätös vaihtaa alaa ”pöydän toiselta puolelta” viestintäkonsultiksi oli helppo”, Koroma jatkaa.
”Manifesto kasvaa vähittäiskaupan ja kulutustavarayritysten markkinassa. Tarvitsemme kasvun tueksi kokeneita ja osaavia viestinnän ja markkinoinnin ammattilaisia sekä ennen kaikkea mukavia ja sympaattisia työkavereita. Johannan kohdalla kaikki odotukset täyttyivät”, sanoo Manifeston toimitusjohtaja Harri Kammonen.
Manifeston myyntikate kasvoi vuonna 2019 noin 20 prosenttia 1,15 miljoonaan euroon. Kasvu jatkuu myös tämän vuoden aikana. Manifestolaisia on tällä hetkellä 15 ja he työskentelevät yritysviestinnän, markkinointiviestinnän ja yhteiskuntasuhteiden alueilla. Manifeston asiakkaita ovat muun muassa Amazon Web Services, Autotalo Laakkonen, Facebook, Plantagen ja Vantaan kaupunki.