fien

IPREX-verkosto vie Manifeston asiakkaat globaaleille markkinoille

Maailmanlaajuinen IPREX-viestintätoimistoverkosto mahdollistaa sen, että Manifesto voi tarjota asiakkailleen palveluja kansainvälisillä markkinoilla.

IPREX on yksi maailman suurimmista viestintätoimistoverkostoista, johon kuuluu 110 itsenäistä viestintätoimistoa. Verkoston jäsenet tekevät tiivistä yhteistyötä keskenään ja tapaavat toisiaan säännöllisesti, mikä mahdollistaa sen, että he voivat tarjota asiakkailleen viestintäpalveluja maailmanlaajuisesti.

”Manifesto on auttanut verkoston kautta asiakkaitaan viestinnässä esimerkiksi Kiinassa, USA:ssa ja Euroopassa. Meidän on helppo ohjata asiakkaamme kumppanimme hoiviin, koska voimme luottaa siihen, että asiat hoituvat. Kun verkoston jäsenet tarvitsevat asiakkailleen viestintätukea Suomesta, autamme heitä puolestaan täkäläisillä markkinoilla”, kertoo Manifeston toimitusjohtaja ja IPREX EMEA -alueen vetäjä Harri Kammonen.

Manifesto on toteuttanut yhteistyössä muiden IPREX-toimistojen kanssa muun muassa Finlaysonin Tom of Finland -lakanoiden lanseerauksen 13 maassa. Toinen hyvä yhteistyöesimerkki on suomalainen teknologia-, strategia- ja designyritys Solita, joka pyrkii kasvattamaan näkyvyyttään kansainvälisillä markkinoilla. Tukholmassa sen apuna on Manifeston paikallinen IPREX-kumppanitoimisto. Kolmas esimerkki Manifeston vetämästä yhteispohjoismaisesta projektista on italialaisen kissan- ja koiranruokabrändin Schesirin Facebook-viestintä Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa.

Yrittäjävetoinen verkosto laajenee

IPREX-verkoston toimintaa on kehitetty paljon viime vuosien aikana. Tärkeässä osassa on jo pitkään ollut tiedon jakamisen vahvistaminen, toimistojen yhteistyön kehittäminen ja se, että asiakkaita vaihdetaan toimistojen välillä. Yrittäjävetoisilla toimistoilla on suuri halu ja tarve palvella asiakkaitaan mahdollisimman hyvin.

”Verkostoon haetaan jatkuvasti uusia toimistoja. Vuoden alussa uudet toimistot avattiin Madridiin ja Lissaboniin, ja pian myös Irlantiin avautuu toinen IPREX-toimisto. Lisäksi tulevaisuudessa verkoston asemaa on tarkoitus vahvistaa Afrikassa, Itä-Euroopassa ja Etelä-Amerikassa. Verkoston 110 toimiston palvelut kattavat laajasti kaikki viestinnän osa-alueet. Asiakkaille voidaan tarjota aina parasta palvelua, sillä osaamista ja kokemusta löytyy laidasta laitaan”, sanoo Kammonen.

Yhteensä IPREX-verkoston toimistojen palveluksessa työskentelee noin 1600 työntekijää ja toimistojen yhteenlaskettu liikevaihto on noin 420 miljoona USA:n dollaria. Manifesto on ollut IPREXin jäsen vuodesta 2009 alkaen.

Lisätietoja:

Harri Kammonen

Partneri, toimitusjohtaja

+358 40 500 1120