Olemme ihmetelleet ja ihailleet yrityskulttuuria Manifestossa: miten se voi olla niin kiva ja rento! Pitkään viestintäalalla ollut manifestolainen totesi tulleensa parhaaseen työpaikkaansa ikinä – tämä kertoo jo jotain. Toki kehitettävääkin on, niin kuin kaikkialla, koska täydellistä yritystä ei ole olemassakaan.
Niinpä me manifestolaiset ehdotimme johdolle ja kollegoille, että tunnistaisimme omat hyveemme ja toimisimme niiden pohjalta, mieluummin kuin arvojen. Idea sai heti kannatusta ja ryhdyimme töihin!
Nostamme siis työpaikallamme hyveet työkulttuurin uudeksi perustaksi arvolitanian tilalle. Ihmisten omat, henkilökohtaiset arvot taas ovat eri asia, kolikon toinen puoli. Ne ovat omia sisäisiä, toimintaa ohjaavia asenteita. Henkilökohtaiset arvot ovat yleensä ihmisille tärkeitä toisin kuin liudentuneet yrityksen arvot.
Hyveistä on puhuttu liike-elämässä jo jonkin aikaa emmekä ihmettele: ne voivat resonoida ihmisissä aivan eri tavoin kuin arvot. Mielestämme hyveiden tunnistaminen nostaa yrityksen omat yksilölliset vahvuudet esiin paremmin kuin arvojen listaaminen, koska hyveet ovat totta.
Kun listasimme mielestämme Manifeston hyveet, huomasimme tehtävän olevan yllättävän helppo. Viestinnän inhouse-kokemusten lisäksi vertasimme omia kokemuksiamme muista viestintätoimistoista. Lähes kaikilla meistä on kokemusta yhdestä tai useammasta toimistosta ennen Manifestoa.
Työn edetessä arkeamme kannattelevat hyveet löytyivät ja erottuivat! Katso hyveemme täältä.
Manifeston tiimi