fien

Rekrytoinnille tukea ansaitun median avulla

Maailman suurin peliteknologiayritys Unity Technologies ja Manifesto aloittivat viestintäyhteistyön keväällä 2016. Tavoitteena oli Unityn rekrytoinnin tukeminen Suomessa ansaitun median avulla. Manifesto ja Unity laativat yhdessä ansaitun median suunnitelman, jonka Manifesto toteutti vuoden 2016 toisen puoliskon aikana.

Unity halusi median kautta kertoa ainutlaatuisesta kasvutarinastaan, yrityskulttuuristaan ja teknologisesta huippuosaamisestaan. Tarinan keskeisenä viestinä oli rekrytointitarve.

Unityn tarina oli esillä useissa valtakunnallisissa ja IT-toimialan medioissa, kuten Ylen Aamu-TV:ssä, Kauppalehdessä, Helsingin Sanomissa, Iltalehdessä ja Tivissä. Iltalehden artikkelin otsikko ’’Vuoden kovimmalla kasvuyrityksellä on erikoinen ongelma: eivät löydä työntekijöitä’’ kiteytti hyvin tavoitteiden mukaisen viestinnän.

Unity ja Manifesto onnistuivat saavuttamaan rekrytointiviestinnälle asetetut tavoitteet puolessa vuodessa. Saatujen työhakemusten määrä yli kaksinkertaistui, ja syksyn aikana rekrytoiduista henkilöistä 44 prosenttia oli hakenut työpaikkaa, keväällä vastaavan luvun ollessa 14 prosenttia. Muita tärkeitä rekrytointilähteitä olivat suositukset ja LinkedIn. Viestintäyhteistyön myötä Unity sai rekrytoitua tavoittelemansa 47 uutta työntekijää.

 

Lisätietoja:

Harri Kammonen

Partneri, toimitusjohtaja

+358 40 500 1120