Aller Media Finland haluaa profiloitua strategiansa mukaisesti entistä selkeämmin sisältömarkkinointiin ja dataliiketoimintaan panostavana yrityksenä. Manifesto ja Aller loivat yhdessä sisältökonseptin Data Masters -ajatushautomosta vahvistamaan mielikuvaa Allerista datakyvykkyyksiä asiakkailleen tarjoavana yrityksenä.
Manifesto ja Aller Media kokosivat Data Masters -ryhmään kahdeksan eturivin datalla johtajaa eri toimialoilta ohjeistamaan muita suomalaisyrityksiä datan hyödyntämisessä. Käsitys datan käytön tulevaisuudesta muodostui round table -keskustelun ja haastatteluiden pohjalta, jotka Manifesto dokumentoi sisällöntuotantoa varten.
Keskustelujen ja haastatteluiden pohjalta Manifesto kirjoitti lukuisia laajoja asiantuntija-artikkeleita, joista koostettiin aikakauslehtityyliin taitettu eBook-raportti ’’Hiljaa kun data puhuu!’’. Dokumentoidusta materiaalista tuotettiin myös videoita sisältömarkkinoinnin tarpeisiin.
Data Masters -raportin lisäksi datajohtajien kirjoitukset lähtivät leviämään sosiaalisessa mediassa teksteinä ja videoklippeinä syksyllä 2016. Keväällä 2017 Data Masters -ryhmän työ jatkui tapaamisten ja sisällöntuotannon merkeissä.