Manifesto hoitaa strategista viestintää laaja-alaisesti eri toimialoilla. Yksi strategisen viestinnän asiakkaistamme on vakuutuspalveluyritys mySafety. MySafety on erikoistunut nettirikosten ennaltaehkäisyyn sekä seurausten minimoimiseen. Manifesto ja mySafety ovat tehneet tiivistä yhteistyötä jo vuodesta 2019 alkaen. Kysyimme mySafetyn maajohtaja Johanna Abgottsponilta, miten hän on kokenut yhteistyön Manifeston kanssa.
Miten mySafetyn ja Manifeston yhteistyö alkoi ja miksi päädyitte valitsemaan juuri Manifeston viestintäkumppaniksi?
Yhteistyömme alkoi tutkimusviestinnän projektilla, jonka Manifesto suunnitteli ja toteutti tiiviissä yhteistyössä kanssamme. Menestyksekkään projektin myötä valitsimme Manifeston viestintäkumppaniksemme. Loimme Manifeston luotsaamien työpajojen kautta viestintästrategian, joka vastasi tahtotilaamme ja tuntui meille oikealta.
Kerroit, että yhteistyö on ollut tiivistä alusta asti. Miten yhteistyö on mielestäsi kehittynyt viime vuosina?
Vuosien varrella yhteistyö Manifeston kanssa on syventynyt ja laajentunut uusille osa-alueille. Nykyään Manifeston viestintätiimi on mukana laajalla osaamisella ja kokemuksella niin strategisissa, taktisissa kuin operatiivisissakin viestinnän hankkeissa.
Manifesto on mySafetyn strateginen viestintäkumppani, ja se toteuttaa mySafetylle monipuolisesti erilaisia viestinnällisiä hankkeita mediaviestinnästä, sosiaalisen mediaan ja laaja-alaiseen sisällöntuotantoon. Millaisena olet kokenut yhteistyön?
Manifestolla on syvällinen ote yhteiseen tekemiseemme, kuten myös ymmärrys liiketoiminnastamme sekä aito halu pureutua yksityiskohtiin ja ratkaista ongelmia. Manifesto toimii saumattomasti osana organisaatiotamme. Koen, että yksi suurimmista voimavaroista työskentelyssä Manifeston kanssa on, että yhteistyö on paitsi tehokasta ja ketterää, myös palkitsevaa ja hauskaa. Kuukaudesta toiseen Manifesto onnistuu tuomaan mySafetyn parhaat puolet esiin.
Miksi sinusta mySafetylle sopii Manifeston kaltainen ulkoistettu viestintätiimi? Mitkä ovat tällaisen lähestymistavan etuja?
Hyvällä viestintäkumppanilla on tyypillisesti ammattitaitoa, kokemusta ja hyödyllisiä kontakteja. Manifeston myötä meille on tarjoutunut tilaisuus saada tehokas viestinnän osasto osaksi organisaatiotamme. Viestintätiimi koostuu monen eri alan ammattilaisista ja se on räätälöity mySafetyn tarpeiden mukaisesti. Lähestymistapa on tuonut mySafetylle tavoitteiden kannalta oikeaa osaamista, näkemystä sekä resursseja. Kun viestinnän suunnittelu ja toteutus onnistuvat, jää meillä mySafetyllä aikaa keskittyä olennaiseen. Manifestosta on tullut kiinteä osa viestintäämme ja sanommekin usein, että Manifesto on meidän ulkoistettu viestintäyksikkö – sitä he todella ovat meille.
MySafety ja Manifesto voittivat yhteistyöllään vuonna 2021 Finnsh Comms Awards -kipailun Strateginen viestintäkonsultointi -sarjan.
MySafetyn maajohtajan Johanna Abgottsponin TOP 5 arvoa, joita Manifesto on tuonut yritysten väliseen viestintäyhteistyöhön:
- Substanssiosaaminen
- Toimiala- ja liiketoimintaosaaminen
- Kanava- ja sisältöosaaminen
- Konsultointiosaaminen
- Mutkaton ja ketterä reagointi, ihmissuhde- ja vuorovaikutustaidot