Manifeston Art Director Marikki Perhiö – mistä uusi brändi-ilmeemme syntyi?

Manifeston Art Director Marikki Perhiö – mistä uusi brändi-ilmeemme syntyi?

Manifeston brändi uudistui alkuvuodesta 2025. Kysyimme Art Directoriltamme Marikki Perhiöltä, mistä uusi ilmeemme juontuu ja mitä se kertoo Manifestosta.

Mistä Manifeston uusi ilme syntyi?

Meillä oli tarve uudistautua ja ravistella kunnolla sitä, miltä näytämme ja kuulostamme. Alun perin ilmeen raikastamisprojekti johtikin kokonaan uuteen brändiin ja visuaaliseen maailmaan. Lähdimme liikkeelle niistä asioista, mitkä aidosti kuvaavat meitä ja osaamistamme.

Uudet brändivärit ovat saaneet inspiraatiota entisen toimistomme maisemista Autotalon 12. kerroksesta. Ylimmän kerroksen toimistotiloista on näkynyt vuosien aikana monenlaisia sääilmiöitä, värejä ja auringonlaskuja. Valitsimme lopulta Manifeston pääväriksi tumman iltataivaansinisen sävyn. Vaalean violetin ja persikan sävyt taas muistuttavat kauniista, selkeiden päivien auringonlaskuista, jotka pirskahtelevat tummaa vasten. Yhdistimme aiempaa tummempaan ulkoasuun modernin typografian, joka keventää ja nykyaikaistaa ilmeen.

Mitä uusi brändi-ilme kertoo Manifestosta?

Uusi ilmeemme välittää vankkaa osaamista, rohkeutta ja kykyä tutkia asioita eri näkökulmista. Tumma pääväri kuvastaa asiantuntijuutta, ja modernit, kirkkaat värit symboloivat tuoreita ideoita ja outside the box -ajattelua. Ilme heijastaa myös kykyä uudistua alati muuttuvassa maailmassa, mikä on elintärkeä taito viestintätoimistolle.

Mitä päivitetty tunnuksemme kuvastaa?

Edeltävästä hieman päivitetty bränditunnus on orgaaninen, pysähtyneenäkin liikkuva symboli. Manifesto-tunnus on moniulotteinen ja vahva elementti, jonka osia käytämme eri tavoin kaikissa materiaaleissamme. Uudistettu bränditunnus on myös herättänyt paljon ajatuksia ihmisissä, mikä on ilahduttavaa – osa näkee sen repeytyneenä m-kirjaimena, toiset keskenään juttelevina ihmisinä. Logo on ikään kuin henkilökohtainen mustetäplätesti, jossa ei ole väärää vastausta.

Bränditunnukseen yhdistetty tekstilogo on myös kokenut muodonmuutoksen ja se on päivitetty uuden typografian mukaiseksi. Kokonaisuudessaan Manifeston uusi logo ravistelee tummaa, arvokasta värimaailmaa.

Tutustu visuaalisen viestinnän palveluihimme >